En helt vanlig blogg!

Allt löser sej, även om man väntar till sista minuten

Kategori: Allmänt

Jag har redan fått svar från Djurmagazinet i Östersund, och jag var välkommen att praktisera där. Så nu har jag fixat den sista pratikplatsen också. Och jag har just insett att all min praktik är på djuraffärer. Är det bara jag som ser ett mönster? Undra jag varför jag tycker att det är så kul att jobba i just djuraffärer? Aja, skit samma. Praktiken är helt fixad så nu kan jag andas lungt.

Min laddare till mobilen funkar inte! Jag skulle sätta mobilen på ladding igår och då märkte jag att den inte funkade. Den har varit lite glapp och osamarbetsvillig ett bra tag och nu var det tydligen dags att gå och dö. Tragiskt. Jag var in på Audio Video och kollade vad en ny laddare kostar, det var inte en positiv överraskning. 249 spänn! Men det är inte så mycket att göra, det är bara att punga ut med pengar och se glad ut. Ska gå ner och köpa den efter skolan. Tur att vi har fått matersättningen från skolan, för annars skulle jag inte ha råd med att köpa den idag. Tur att det här är sista veckan i månaden, det betyder att man får pengar. Jag ska säga er att det här är min favorittid på månaden, dom få dagarna man får pengar. Gud vad kapitalistisk jag låter! Alla har en inre kapitalist, jag har inte så himla bra kontakt med min. Jag har mycket bättre kontakt med min inre tv-serie nörd. Han och jag är väldigt tajta kompisar.

Nu ska jag gå ut och gå med Jack en sväng så han får dampa lös lite i snön. Han älskar när det snöar ute, han blir helt tokig när man släpper lös han då. Han brukar hoppa och jaga snön i luften och försöka fånga den i munnen.
När jag har vare ute med han så ska jag ta och städa toan. Hela den här veckan kommer bestå av massa städande för mej, jag ska se till att storstäda hela lägenheten innan jag far hem på praktik.
Tur att jag har lång håltimme nu, jag börjar nämligen inte förns 14:50, så jag kommer nog hinna dammsuga en sväng  innan det är dags att bege sej till skolan för lite lektion.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: