En helt vanlig blogg!

Älskade rektor....

Kategori: Allmänt

Jag kan säga er att våran rektor inte är särskilt älskad av våran klass för tillfället. Han har inte gjort annat än att klanta till det hela tiden, och alla hans klanterier drabbar oss. Suck! Jag kan i alla fall berätta för er vad han har lyckats med idag. Idag så har vi hästmassage på morgonen, eller skulle ha haft i alla fall. Så jag klev upp och gick till skolan och frös arselt av mej under promenaden till skolan. Det är nämligen 30 minus ute, tur att det bara är 2 kilometer till skolan. Väl på skolan så får vi skjuts ut till stallet som vanligt och vi kommer ut till stallet i god tid. Vi går och sätter oss i fikarummet medans vi väntar på att läraren ska komma. När vi har väntat  i en kvart ungefär börjar vi bli lite fundersam på vart hon är. Men vi tänkte att hennes bil förmodligen krånglade lite granna eftersom det är kallt ute, och hon pendlar från Umeå så det tar ett tag att åka. Vi väntar lite till....och lite till. Men hon kommer aldrig. Tillslut ringer en av dom som jobbar på stallet till hon som håller i kursen. Och hon säger "Rektorn sa att det inte var någon lektion idag."  Så vi hade ingen lektion idag! Och det för att rektorn har klantat sej och gett läraren ett felaktigt schema. Vi satt där och väntade på läraren i en och en halvtimme, helt i onödan! Tur att Olivia var snäll och skjutsade hem oss när vi fick reda på hur det låg till. Det är tur att man har klasskompisar med bil, som dessutom är snäll och skjutsar hem en.
Eftersom det är kallt så har vi ingen traktor körning idag heller. Jag är alltså helt ledig idag. Ganska skönt, då kan jag börja plugga lite till Lennarts prov. Jag ska ta och ringa till vaktmästaren också så dom kommer och borrar i dom överdrivet hårda betongväggarna. Man ska passa på att göra lite nytta när man ändå har fått en helt ledig dag mitt i veckan. Egentligen skulle jag behöva handla lite också, men jag vägrar gå och handla när det är 30 grader ute. Så det tar jag en annan dag.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: