En helt vanlig blogg!

Dagens update

Kategori: Allmänt

Dagens update blir ganska kort och koncis. Även fast jag inte vet vad koncis betyder så skriver jag det, det låter bra att säga tycker jag. I alla fall har jag haft en väldigt slapp dag idag. Jag har bara latat mej i princip och skrivit dom sista raderna på rapporten om ökenlo. Så nu ska jag ta och mejla den till Johanna.
Jag har egentligen inget att förmedla till er idag, men jag skriver ändå. Det är alla bloggares plikt att skriva, även om det är total smörja! Det är ett av mina blogg-motton. Och jag är ganska duktig på att följa det om jag får säga det själv. Jag menar, hur många onödiga inlägg har jag inte skrivit egentligen? Svaret på den frågan är: otaliga mängder! Hehe.
Nu ska jag ta och gå och göra mej en riktigt kulinarisk middag. Hot Dogs och makaroner, yummy! Det är en sak jag alltid har undrat över när det gäller Hot Dogs. Varför heter det Hot Dogs? Det är ju inte precis nermalda hundar vi äter. I USA kallas varm korv för Hot Dog, det kan väl ingen ha undgått att märka. Då undrar jag bara en sak till; hur har dom kommit fram till att det ska kallas för det? Jag ser då absolut inga liknelser mellan en hund och en korv.
Nu ska jag ta mina Hot Dogs funderationer och gå och steka några "varma hundar".

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Likheten mellan en hund och en varmkorv beror på vad de äh för hund... en tax ä lika lång... och schäfer har lika dana färger om man steker korvarna riktigt länge... finns säkert mer likheter ^^

    2009-02-08 | 20:33:46
  • Linda säger:

    Koncist är väl "kort och rakt på sak" typ? :P haha

    2009-02-09 | 10:10:57
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: