En helt vanlig blogg!

Det går inte så bra för mej...

Kategori: Allmänt

Som sagt var så skulle jag ju ha åkt upp till Lycksele igår, men då missade jag bussen. Så jag bestämde mej för att åka upp idag i stället. Tänkte ta 17:35 bussen till Ö-vik. Och idag en stund innan jag skulle ta och fara upp till momma och fika lite innan jag skulle till bussen så gick  jag in för att kolla upp alla bussar en sista gång, bara för säkerhets skull. Då upptäcker jag att sista bussen går från Umeå klockan 20:10 och jag kommer dit klockan 22:10. FAN! Mamma ringde till och med och pratade med länstrafken och frågade när sista bussen gick från Umeå till Lycksele, och det var åtta bussen. Bussen som går klockan 22:10 från Umeå går bara på söndagar. Inte tänkte jag på att jag brukar fara upp på söndagar inte, jag tog för givet att den skulle gå på vardagar också. Visst är jag smart?

Åter till verkligheten....eller nåt liknande i alla fall. I dag har jag och mamma städat och skurat golvet i tvättstugan och slängt in fyra kubik ved och grejat runt med lite allt möjligt. Och nu ikväll var vi över till moster och hämtade ett köksbord som mamma ska få låna. Nu saknas det inte så mycket innan huset är komplett igen.
Nu har det börjat snöa lite ute också och det tycker jag är ganska bra. Då blir det ju lite mildare ute i alla fall, skönt. I morron så far jag klockan nio på morgonen, dom bussarna går som vanligt i alla fall. Hehe. Nu ska jag ta och vara social med mor min och Eva som har kommit ner och kollar på min och mammas inrednings och städnings talanger.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: