En helt vanlig blogg!

Melodifestivalen, deltävling 2

Kategori: Allmänt

Jag måsta börja med att säga att det här måste vara deltävlingen där alla dåliga låtar är med. Jag tycker inte att nån av låtarna i kväll är riktigt bra, normalt sett brukar jag alltid gilla nån låt. Men i kväll har jag mest suttit och försökt förstå hur dom här låtarna vart utvalda att delta över huvudtaget. Aja, nog klagat på dom stackars låtarna. En annan sak som stör mej något fruktansvärt är att dom inte har någon vettig underhållning! Dom där "musikaliska vykorten" ska väl föreställa nån sorts underhållning, men dom är inte ens roliga. Det roligaste i kväll var öppningsakten, snacka om att dom lyckades pricka in alla fördomar.  Och paus underhållningen är någon som sjunger en snutt, vart är all humor? Nog för att Petra Mede är rolig, jag är en av dom få som tycker hon är jätte bra, men inte ska väl det ersätta all annan underhållning? Nej, tillbaks med humorinslag som mellanakter medans man får rösta. Nu ska jag sluta sitta här och klaga och i stället vänta på resultatet. När resultaten har kommit så ska jag förmodligen klaga lite på det också. Det känns som jag mest klagar på Melodifestivalen i kväll. Så kan det gå när ingen av låtarna faller mej riktigt i smaken, då tar jag ut alla mina uppdämda aggresioner på allt och alla som har med programmet att göra. Utom Petra Mede förstås.

Till final:
Heat - Dom var nog det bästa bidraget i kväll. Så ni får ett grattis!
Måns Zelmerlöv - Hmm. Vad ska man säga? Du får ett lågmält grattis!

Till Andra Chansen:
Amy  Diamond - Jag gillade inte låten...men grattis ändå!
Lili & Susie - Eftersom det här var ett steg i ett försök att göra comeback så får till och med ni ett grattis!

Internationella jurynsval:
Amy Diamond -  Grattis igen!

Ja, vad ska man säga om det resultatet? Det finns inte så mycket att säga, jag är bara lättad över att Markoolio inte gick vidare. Hans låt lät som att den kom från en Disney film, släng in några tecknade figurer och där har vi Disney on Ice. Bortsett från att det inte finns någon is inblandat. Nej, nu ska jag sluta sitta här och föra mina negativa tankar om kvällens deltävling vidare på alla er ute i cyberrymden.

Kommentarer

  • ellen säger:

    hehe. gillade du inte zelmerlöw? tyckte faktiskt att han var bra jag :p jaja. ska sova nu jag :p

    ha det bra!

    2009-02-14 | 22:53:06
  • Linda säger:

    haha, ja du är rolig du lillebror :) Jag förstår inte ens hur du ORKAR se på den där skiten... :P

    2009-02-14 | 23:50:52
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: