En helt vanlig blogg!

Aldrig mer en flum-måndag

Kategori: Allmänt

Nu är det definitivt, vi kommer inte ha någon mer flum-måndag på skolan. Ingen mer  fredags eftermiddag när alla är trötta och less och bara sitter och flummar. För vi har tagit studenten! Det känns lite sorgligt att inte få sitta där och flumma bort en hel lektion, till lärarnas förtret. Oftast hade vi Lennart när vi var som flummigast, hur orkade han med oss i tre år?
Igår var en väldigt lyckad dag med massor av skratt och en och annan alkoholhaltig dryck som svalkade strupen. Vårat flak var det snyggaste i hela Lycksele och min gammsoffa fick en värdig sista resa. Nu ska den dö, äntligen! Så jag har längtat efter den dagen, den soffan har varit ett litet hatobjekt i mitt liv. Haha.
Kvällen var också väldigt lyckad. Först var vi hos Mini en stund  och laddade upp. Sen gick vi ner på stan en sväng och hejade på Malle när hon red på den mekaniska tjuren, hon var riktigt duktig. Men nere på stan var det inte så mycket för oss, så vi var lika fort uppe hos Mini igen och "laddade" vidare. När vi hade laddat ett tag så kom vi på den superba iden att skriva en liten lapp till Lennart och tejpa den på hans dörr. Vilket vi även gjorde, så nu har han ett sista minne av oss. Hoppas att han sparar den. :)
Sen gick vi ut på krogen en sväng och det var första gången jag fick stå i kö för att komma in på hotellet. Vi hade väldigt kul där och vi hade även några små grin-stunder. Fast jag lyckades hålla mej från att grina då, men det var väldigt nära. Gud vad jag kommer sakna Np3a. Igår fick jag även ett litet udda studentminne från hotellet. När jag var på toa en gång så var det två andra där inne och när jag kom in så började som sjunga "För vi har tagit studenten". Självklart hakade jag på. Så där stog vi och pissade och sjöng, helt normalt. Jag har ingen aning om vem nån av dom var, men dom hade också tagti studenten (av studentmössorna att döma).  
När vi gick från krogen så kom vi på att vi var lite smått hungriga, Statiol nästa! Det var den godaste French Hotdogen jag någonsin har ätit. Vi funderade på att fara och äta en pizza också, men det var typ fullt överallt. Så vi for och köpte varma chips i stället, mums! Transfetter är så gott. När jag, Emma och Mini  kom till min lägenhet så låg Dessan och sov på bäddsoffan och Anna typ satt och sov i sängen. Haha. Med andra ord vart det ingen efterfest, folk började fara från hotellet redan vid tolv typ. Men det gör inget, jag hade ändå den bästa tänkbara student man kan ha!
Tack alla ni som var med och firade min student igår! Och tack för alla presenter.
Det här inlägget känns väldigt konstigt och ostrukturerat, jag hoppas att ni klarade av att läsa det utan att era ögon fick någon mystisk sjukdom orsakad av konstiga bloggare. Ni får ha lite överseende med det, det är ganska svårt att skriva när man vet att man inte kommer få träffa dom man har spenderat tre år tillsammans med på en väldigt lång tid. Om ni är sugen att kolla på lite bilder från studenten, gå in på bilddagboken. Där har jag det otroligt käcka namnet KebabJesus. Det kommer ploppa upp mer bilder där under några dagars tid. Så håll koll om ni är intresserade av att se Np3a in action!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: