En helt vanlig blogg!

Udda resonemang

Kategori: Allmänt

Suck. Pappa ringde förut och pratade lite granna angående Lycksele-resan i morgon, vi ska fara upp och tömma och städa ur min lägenhet. Nu har pappa fått för sej att hans bil inte kommer att orka köra fram och tillbaks till Lycksele av någon anledning, så vitt jag vet är det inget fel på den bilen. När mamma frågade varför den inte skulle orka svarade han "Jag är inte den som servar bilar" Det tycker jag var ett väldigt udda svar. Den bilen har fungerat bra ända tills nu, undra jag vad det har blivit för akut jätte fel på den? Han tyckte att vi skulle ta Lindas bil i stället, vilket hade varit ett ganska bra alternativ om hans bil nu hade varit trasig. Nackdelen med Lindas lilla "Pym" är att bagaget är i princip obefintligt, och när man flyttar är det bra att ha ett bagage det går att lasta lite grejer i. Men men, det finns inte så mycket jag kan göra åt saken. Det är bara att vänta och se vilken bil vi tar i morgon, om inte annat får vi väl ta gamla Bettan. Då skulle vi nog bli lite lätt hörselskadade, men den har ett stort bagage. Hehe. Jag ska avsluta med att säga en sista sak, gamla Bettan är någonstans runt 30 år och går fortfarande framåt (och bakåt om man så vill). Så varför ska inte pappas bil orka en liten sväng till Lycksele då den är betydligt "yngre" och fräschare? (Förlåt för piken mot Bettan, mamma. :))

Kommentarer

  • Andreas säger:

    Bilar är typ som cyklar. De gamla cyklarna funkar bäst och med minst strul, allt nytt behöver bara serv hela tiden! :D Kör gammalt - Kör livet ut

    2009-06-23 | 13:05:02
    Bloggadress: http://larsanders.blogg.se/
  • Anonym säger:

    hm... hur länge blir ni i lycksele? över dan eller? :D

    2009-06-23 | 17:53:42
  • Dessan säger:

    opps.. de va jag som skrev de XD

    2009-06-23 | 17:54:16
  • Linda säger:

    Jaadu. Det ska bli spännande att se om vi ska klämma in oss + Jackson i min lilla pärla, eller om pappa tar förnuftet i fånga och inser problemet ;P

    2009-06-23 | 18:49:05
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: