En helt vanlig blogg!

Teknikens under

Kategori: Allmänt

Är inte tekniken underbar?
Om ni frågar mej det så skriker jag "nej" rätt så högt för tillfället. Det är i alla fall så att när jag startade min data förut i dag så kom det upp en ruta där det stog att mitt antivirus program har slutat gälla.  WHAT THE FUCK! Då vart jag lagomt chockad och när jag läste vidare så visade det sej att jag bara hade en utvärderingsversion. För att få den "riktiga" versionen skulle jag gå in på Telias hemsida (jag har mobilt bredband via Telia & då ingår brandvägg och antivirus) och registrera massa saker. Jag klickade mej in på Telias hemsida och gjorde som det stog. När jag hade gjort diverse grejer så skulle man starta om datorn. Glad i hågen gjorde jag det. Men inte fan var det något antivirus program installerat! Suck! Då vart jag lite förbannad och började försöka göra om allt igen, det funkade inte. Så då gick jag in på Telias hemsida igen för att kolla om jag kunde fixa det på nåt annat sätt. Om jag skulle logga in på "Mina sidor" så kunde jag registrera allt därifrån. Då är det bara att logga in där och fixa allt då tänkte jag. Men självklart ska det jävlas det med, det hela slutade med att mitt konto på "Mina sidor" är spärrat. Men dom skickar ett nytt användarnamn och lösenord på posten till mej, så nu är det bara att invänta det. När det väl har kommit ska jag göra ett nytt tappert försök att fixa till det. Om jag inte lyckas då så är det bara att ringa till supporten och gnälla.

Kommentarer

  • Yuri säger:

    Det är nog inget fel på undren, men däremot på de som vill göra sig pengar på dem. Bra support kostar pengar, pedagogisk handledning till användare kostar pengar, osv. Av någon anledning är det ofta sådant företag sparar in på... Man kan ju fråga sig varför du ska behöva leka hinderbana för att ha ett fungerande antivirus, när det finns gratis alternativ med årslicenser och som är lika bra och betydligt lättare att handha.

    2009-03-05 | 03:40:34

Kommentera inlägget här: