En helt vanlig blogg!

Klockan 21:43

Kategori: Allmänt

Jag har precis haft ett litet städryck. Jag har kutat runt och plockat grejor, vattnat blommorna, hämtat upp tvätt från tvättstugan och vikit och lagt in och dammsugit. Dammtorkningen och skurningen får vänta till i morgon, man måste ju hålla sej sysselsatt i morgon också.
Jag har faktiskt varit ganska duktig idag, jag har nämligen skrivit ett utkast på projekt rapporten. Så nu har jag mejlat den till Liza så hon får kolla igenom den och ge feedback. Sen när jag får tillbaks den så är det bara att skriva ännu mera på den. Det känns som om det kommer bli en väldigt lång rapport, utkastet är på 8 sidor (inräknat framsida och innehållsförteckning). Med andra ord är det cirka 6 sidor text. Jisses.
En annan sak jag lyckades med idag, eller rättare sagt dom gamla rören lyckades med, var att det började läka vatten under min diskbänk. Jätte trevligt. Jag hällde av spagettin i diskhon och då kände jag att det rann lite vatten på mina fötter. Vattnet lyckades spruta ut genom springan mellan skåpdörrarna, hur ofta händer det? Jag öppnade sopskåpet och såg att det droppade vatten från rören från diskhon. What the fuck! Då upptäckte jag även att hela sopskåpet var lite lätt blött. Så det var bara att ringa till vaktmästaren och säga att det läckte vatten. Så det kom en vaktmästare hit och bytte lite rör under min diskbänk. Så nu är det utbytt och fixat. Han hade även med sej en sån där "vatten-skade-kollar-apparat" och kollade om vattnet hade trängt ner i golvet etc. Men det hade det inte, som tur var så var det bara en liten läcka som hade bara läkt i några timmar.
Aja, nog tjatat om min dag. Nu är det en liten snabbdusch som gäller innan jag bänkar mej framför tvn eller datan resten av kvällen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: