En helt vanlig blogg!

Brevbomb

Kategori: Allmänt

I eftermiddags ringde min nya jobbcoach (min gamla skulle flytta någonstans) och frågade hur det går för mej att söka praktik. Och eftersom jag inte har hittat någon praktikplats än föreslog hon att jag skulle göra en brevbomb. Inte den sorten som säger "pang du är död!". Utan jag ska skriva ut 2-3 säljbrev och CV och skicka till flera olika ställen. Den trevliga sortens brevbomb alltså.
Jag frågade hon om jag inte skulle ringa till ställena först och prata lite, men hon svarade "Äh, skicka brev till dom i stället. Det fungerar lika bra som att ringa, huvudsaken är att du visar att du är intresserad, sen får dom höra av sej om dom är intresserad av att ta emot dej som praktikant.
Så i morgon ska jag ägna en stund åt att skriva ut papper och slänga på brevlådan. Och självklart måste jag komma på vart jag ska skicka breven. Det är ju helt klart en fördel att ha en adress. Några förslag?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: