En helt vanlig blogg!

Dagens bedrifter

Kategori: Allmänt

Jag sov. Pappa ringde. Mamma svarade. Mamma väckte mej. Jag klev upp. Mamma sa att pappa ville att jag skulle följa med och stycka lite älgkött. Jag slängde i mej lite frukost och åkte iväg.
Väl framme i slakteriet gick jag in och började karva i köttet. Det är lika bra att göra pinan kort tänkte jag. Pappa stannde kvar utanför och pratade med några gubbar. Sen kom han in och sa att han skulle fara hem. Han kunde inte vara med och stycka eftersom han är väldigt förkyld, men jag fick låna hans mobil så jag kunde ringa när vi hade styckat klart. Innan jag hann säga "va" hade han redan farit.
Så där stod jag i ett slakteri omgiven av pappas jaktkompisar. Som jag varken känner eller kan namnen på. Eller jo, jag kan namnet på två av dom. Jätte trevligt. 
Till saken hör att pappa sa att det bara var lite kött som skulle styckas. Gissa hur mycket det var? Två kalvar och två kor. I och för sej är det inte så jätte mycket, men det är inte lite heller. Pappa måste ha en annorlunda syn på ordet "lite".  :)
Jag kände mej väldigt malplacerad där jag stog och pillade på köttet. Fast det var ganska underhållande att lyssna på vad alla pratade om. Bland annat kom jaktledarens fru fram till att hon är rädd för knivar och att det är synd om folk som inte har syskon. Om man inte har syskon har man ingen att retas och slåss med sa hon. Jag hoppas att hon menar "lekslåss", om inte måste hon ha haft en väldigt hård uppväxt.
Dessutom har jag fått ett nytt smeknamn av en gubbe där. Han började kalla mej för Lill-Åke och dom andra hakade självklart på. Otroligt charmigt.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Förkyld = fyllesjuk?



    Lill-Åke. Stackars jävel :P haha.

    2009-11-01 | 19:13:21
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Eva säger:

    Men stackare...det kan inte ha varit så kul...

    2009-11-01 | 21:02:45

Kommentera inlägget här: