En helt vanlig blogg!

Det händer mycket i Ragunda kommun

Kategori: Allmänt

Det är otroligt vad mycket spännande det händer här i Ragunda kommun. I dagens ÖP är det en liten artikel om att Hammarstrands Rodelklubb lånade ut en av sina bobar till inspelningen av årets julkalender. Det är såna intressanta artiklar som gör att jag läser tidningen. Den som skrev artikeln måste verkligen lidit av total idetorka. 

"Och när klubben fick tillbaka boben hade en av skådespelarna i julkalendern signerat den.
– Eva Rydberg har skrivit sin namnteckning på bägge sidor, berättar Bosse Näsström.
Möjligen kan boben locka fler intresserade till rodelbanan i vinter.
"

Eva Rydbergs namteckning kommer nog locka många besökare till den gamla rodelbanan. Eller inte. Jag tror att det krävs lite mer än så för att marknadsföra en rodelbana på en så pass liten ort. Men nu ska jag inte sitta här och klanka ner på Hammarstrands rodelbana. Lite status har den allt. Det har trots allt varit både VM och EM där. I och för sej var det länge sen, på 60, 70 och 80-talet. Men ändå.
Mina "erfarenheter" från rodelbanan är från dom friluftsdagar jag och alla andra som inte ville åka slalom/bräda, skridskor eller spela curling tog en promenad upp dit. När vi var framme där åkte vi lite bob (inte en rodel-bob utan vanlig bob, även kallad "snowracer".) och satt i stugan en stund så någon lärare kunde pricka i närvarolistan. Så fort närvaron var avprickad begav vi oss därifrån så fort vi bara kunde för att hinna med den tidiga bussen hem. Just ja, jag minns att en av kurvorna i "snowracer"-spåret hette "sista skriket". Klämmigt va?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: