En helt vanlig blogg!

Drömmar

Kategori: Allmänt

I natt kunde jag typ inte sova, jag låg vaken jätte länge och stirrade i taket och lyssnade på två snarkande hundar. Då helt plötsligt, mitt uppe i min halvsömn, fick jag en dröm. Och det var inte vilken dröm som helst, jag drömde om mammas garn och stickor. Det låter väl helt normalt?
Till saken hör att hon för någon dag sen undrade vart hennes "strumpstickor" var någonstans. Så mitt undermedvetna måste ha gett mej någon slags deja-vu dröm. Eftersom jag ändå var vaken bestämde jag mej för att kliva upp och gå på jakt. Garn jakt alltså. Jag visste att jag hade sett en kartong full med garn och sånt i någon garderob. Så jag började rota igenom varenda garderob i jakt på garnet, endast i förd kalsonger, klockan 01:30-02:00 i natt. Det låter väl helt normalt?
Varför jag inte tog på mej några kläder har jag ingen aning om. Till slut hittade jag i alla fall den där kartongen som är full av massa garn. Jag kände mej nöjd med min insats och gick och la mej med ett fånigt leende på läpparna.
Idag när jag klev upp berättade jag stolt för mamma att jag hade hittat en kartong full med garn och stickor. Hon kollar på mej och säger att hon visste om den kartongen och att stickorna hon letade efter inte var i den....mitt lyckorus avtog och jag förstog att jag inte har någon framtid som "medial-sakhittare".

Nu ska jag gå och doppa huvudet i vatten och dra en rakhyvel några varv runt ansiktet innan jag åker upp på Arbetsförmedlingen.

Kommentarer

  • mamma säger:

    Det är tanken som räknas min käre son=)

    2009-11-09 | 14:05:25
  • Sofie säger:

    Vilken otur! Det var en fin tanke iaf, med tanke på att du bara utförde den i kalsonger.

    2009-11-09 | 16:04:56
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/
  • Johanna säger:

    haha surt du! :P bättre lycka nästa gång! :P

    2009-11-09 | 23:21:30
    Bloggadress: http://jalem.blogg.se/

Kommentera inlägget här: