En helt vanlig blogg!

Julklapps bekymmer

Kategori: Seriöst tjafs

I dag kom jag på en förskräcklig sak. Jag kommer inte ha råd att köpa en endaste julklapp i år!
I nästa vecka får jag, förhoppningsvis, min första utbetalning från Försäkringskassan. "Aktivitetsstöd" som det så fint heter, måste dom ha så fina namn på allt? Aja, tillbaks till sakfrågan. Dom pengarna kommer gå åt till att betala alla räkningar jag har hamstrat den senaste tiden och pengarna som blir över måste jag spara. Jag måste ha en liten buffert som räcker till bussresor om/när jag får praktik någonstans. Ärligt talat hade jag hellre gjort något "galet" med pengarna som blir över, som en liten Angel-helg i Bureå med Buffy gänget. Men icke sa nicke.

Min nästa utbetalning kommer komma i dagarna mellan julafton och nyårsafton. Lyckat va? Så kan det gå när man får pengarna i efterskott. Där har ni anlednigen till att det inte blir några julklappar från min sida i år. Det känns faktiskt lite tråkigt att inte ha råd att köpa julklappar till någon, i och för sej köper jag bara till dom allra närmaste i släkten. Men ändå. Vi människor har trots allt gjort julen till årets mest kommersiella högtid. Jag får ta igen det nästa år och köpa två, eller kanske till och med tre, julklappar till alla som kompensation för den klapplösa julen -09.

Kommentarer

  • mamma säger:

    den finaste julklappen är ju att vi får fira julen tillsammans =)

    sådeså=)

    vi ska ha en fin jul ändå, även om dn blir klappls, hellre de än hopplös.

    kram

    2009-11-20 | 20:01:39

Kommentera inlägget här: