En helt vanlig blogg!

Knak & Brak

Kategori: Allmänt

Jag vill börja med att säga att det var den minsta julmarknad i Bispgårdens historia. Dessutom var inte "munkgubben" där heller, då vart jag lite smått deprimerad. Ingen marknad utan munkar liksom. Med andra ord måste jag vänta till Forsdraget nästa år innan jag får mumsa på Krokens delikata munkar. :)

Annars då? Det vart ingen långpromenad med Jack upp till marknade, jag var så seg i starten att jag inte hade hunnit upp innan alla andra for hem. Typ. Jag åkte snålskjuts med mamma en bit, jag och Jack hoppade av vid Östervåg och gick in i elljuspåret och bajsade. Jack alltså, själv tycker jag att det är alldeles för kallt och dragigt att bajsa i det fria. När vi precis hade kommit ut på vägen så ramlade jag och lyckades böja knät åt sidan så det knakade. Grattis till mej. Efter en lång svordoms ramsa gick jag vidare med ett stelt och lätt svullet knä. Heja mej! Väl framme på marknaden vart det inte så mycket socialträning för Jack, jag gick en liten snabb sväng och det gick bra. Det enda han gjorde var att sträcka ut nosen ibland för att lukta på folk, så han uppförde sej rätt så bra.
Nu ska jag sluta skriva strunt här och lata mej resten av kvällen så att knät fixar till sej. Det är stelt och känns lite, lite svullet.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: