En helt vanlig blogg!

Äkta vara

Kategori: Allmänt

Heja CityGross! Nu kanske ni undrar varför jag är så positiv över en mataffär? Jo, som ni nog redan har sett på deras reklam har dom infört märkningen "Äkta vara" i sina butiker. Äkta vara är en märkning över mat helt utan konstiga tillsatser(bortsett från bakpulver. Det går inte att framställa bakpulver utan tillsatser/kemikalier.). Det tycker jag är ett bra initiativ, jag hoppas att fler butikskedjor tar efter dom.
Om ni som jag är lite skeptisk till alla dessa tillsatser kan ni gå in på deras hemsida och kolla upp vad tillsatserna egentligen består av, vilka produkter som är "rena" och läsa mer om märkningen och vad den innebär.
Nästa gång vi är i Sundsvall ska jag försöka övertala mamma att dissa Ica Maxi och åka till CityGross och handla mat märkt med Äkta Vara. :)

Kommentarer

  • Linda säger:

    Hur vågar du kritisera Jim Carrey, komikernas kung pfft *evil eye

    2009-10-25 | 17:07:58
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/
  • mamma säger:

    nädu, jag åker till maxi jag=)

    2009-10-26 | 21:41:08

Kommentera inlägget här: