En helt vanlig blogg!

Fascination

Kategori: Allmänt

Just nu sitter jag och fascineras över Facebook fenomenet. Ska jag lägga till personerna i "förslags"-listan till mina vänner eller ska jag ignorera dom trots att vi har "x"-antal vänner gemensamt?
Det är ju trots allt det Facebook är till för: hålla kontakten med folk. Jag har ju redan en hel del vänner på Facebook, både av den nära sorten och gamla klasskompisar från låg-,mellan- och högstadiet jag nästan aldrig pratar med. Den senare kategorin har jag lagt till just för att hålla kontakten, även fast vi knappt pratat med varandra sedan sjätte klass. 
Det är det som fascinerar mej mest med Facebook, man håller kontakten med folk trots att man nästan aldrig pratar med dom eller umgås. Hur ser eran vänlista ut på Facebook, har ni bara nära vänner eller är den som min en blandning av nära vänner, släkt och gamla klasskompisar?
Nu ska jag återuppta kontakten med några gamla klasskompisar och bli vän med dom på Facebook. Är jag inte sentimental så säg.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: