En helt vanlig blogg!

I väntans tider

Kategori: Allmänt

Jag känner mej som en riktig Idol fjortis. Just nu sitter jag och väntar på att Idol ska börja, det är ju bara över 1 timme kvar. Jag är nästan besatt av Idol i år. Varför vet jag inte riktigt. Jag tror att det är för att det är många bra med i år....och för att Rabih kommer från Lycksele. :P
I kväll är det rock som gäller i Idol. Äntligen. Jag har väldigt höga förväntningar på kvällens program. Jag tror många kommer göra  riktigt bra ifrån sej, medans några gör riktigt dåligt ifrån sej. Som vanligt med andra ord. Det är bara att inse att vissa röster passar inte i vissa genre(stavning?). 
Calle kommer nog sjunga bra i kväll, hans röst är ju lite "rockig". Fast det finns en risk att han faller på sitt framträdande. Hans framträdanden hittills har inte varit dom bästa. Han har mest stått still och stirrat ner i backen. Typ. Vilket är synd för han sjunger riktigt bra annars. Bortsett från förra veckan när det var Michael Jackson tema.
En som inte riktigt passar in i kvällens tema är Rabih. Hans röst är inte det minsta rockig. Om inte hans fans röstar som tokar i kväll tror jag att han ligger risigt till. Han kanske till och med åker ut. Det vore ju synd, för det är inte ofta man ser folk från Lycksele på tv. Bortsett från Körslaget då. :)

Tidigare i dag ringde pappa och frågade om jag ville följa med och jaga älg i morgon. Han har ringt och frågat det i princip varje vecka sedan älgjakten började. Hittills har jag haft ursäkter till att inte följa med, men nu var alla mina ursäkter slut. Så i morgon ska jag följa med pappa och jaga älg. Det var flera år sen sist. Jag kan inte låta bli att känna mej lite obekväm inför såna här "far och son" aktiviteter.
Det är tydligen bara pappa, jaktledaren och jaktledarens överdrivet sminkade fru som ska jaga i morgon. Varför ingen annan i jaktlaget ska med har jag ingen aning om. Det positiva i det hela är att morgondagens jakt är mer träning än jakt. Jaktledaren ska ta med sej sin unghund och träna. Jag ska fylla fickan med hundgodis och muta hunden att gilla mej. Det borde hålla mej sysselsatt under fikat när alla andra dricker kaffe.
Ärligt talat ser jag inte fram emot att jaga älg med pappa i morgon.

Kommentarer

  • Linda säger:

    Jag förstår dig.... det skulle inte jag heller ha gjort. Tur att det bara är en dag i alla fall. Du får ha hand om hunden du!



    Och gud så kul att ha med den "översminkade häxan" också... Jag kan lova dig att jag inte är avundsjuk.



    2009-10-23 | 23:07:40
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/

Kommentera inlägget här: