En helt vanlig blogg!

Bregottkossa

Kategori: Allmänt

Kära vänner, jag måste säga att jag är riktigt besviken på mej själv just nu. Tidigare i kväll fick jag för mej att koka en sats marsansås från grunden, det går ju inte att äta äppelkaka utan marsansås liksom. Det har jag gjort några gånger tidigare med rätt så lyckade resultat, dom har gått att äta i alla fall. Men just i kväll var det dömt att misslyckas. Allt gick bra tills jag hällde upp såsen på avsvalning i en skål, då såg jag att det var lite bränt i botten av kastrullen. Eftersom jag inte hade rört med vispen i botten av kastrullen hoppades jag att såsen inte skulle smaka bränt. Nu när den hade svalnat var det dags att smaksätta den med vanilj. När jag hade vispat ner vaniljen provsmakade jag. Såsen smakade bränd bregottkossa. Usch vad deprimerad jag blev då.
Jag tänker minsann inte koka marsansås från grunden på ett bra tag nu. Hädanefter är det pulver-marsan som gäller...ett tag i alla fall.

När jag ändå sitter här och skriver ska jag passa på att skryta lite över Jackson. Jag var ute och gick en snabbis med han för en stund sen och när jag var på väg hem fick jag ett infall att träna han att gå lös. Det gick hur bra som helst. Han gick fot lös ända från bron över ån och hem utan att bry sej om människan som gick bakom oss. Det enda han reagerade lite på var en hund som stod i en hundgård och skällde, men då stötte jag bara till han lite i sidan så skärpte han till sej. Jackson är riktigt duktig bara han vill.

Nu ska jag ta en bit äppelkaka med en slev bränd bregottkossa på och sätta mej framför tvn.

Kommentarer

  • Linda :p säger:

    Haha, :P lyckat ^^ well jag messed my popcorn up så du behöver inte känna dig ensam :P^_^

    2009-09-30 | 21:49:50
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här: