En helt vanlig blogg!

Idol 2009

Kategori: Tv & Film

Jag har gått och blivit en riktigt Idol-fjortis, jag har sett alla avsnitt den här veckan. Det är verkligen inte likt mej, i vanliga fall kollar jag bara på uttagningarna för att få se alla som inte kan sjunga och gör bort sej i tv. Ibland kollade jag på en och annan fredagsfinal. Det har även hänt att jag har kollat på den stora finalen också.
Varför jag har kollat så mycket på Idol i år skyller jag på att det är några som är riktigt bra; Mariette och Erik Grönwall. Dom är klart bäst, jag hoppas att det kommer stå mellan dom två i den stora finalen. Jag håller tummarna för dom. Jag får inte glömma att hålla tummarna lite för Rabih heller. Fast han hejar jag mest på för att han kommer från Lycksele. (Jag kan stolt säga att jag har köpt mat på Frasses när han har jobbat.) Dock tyckte jag inte att han var särskilt bra i kväll, jag hoppas han gör bättre ifrån sej på fredag.
På fredag kommer jag att sitta och hålla tummarna för mina tre favoriter. Fan! Jag insåg just att jag behöver en extra tumme för att kunna hålla en tumme för varje favorit. Hur ska jag lösa det? Är det någon som har lust att donera en tumme till mej? (Ni får tillbaka den när Idol-cirkusen är över. Jag lovar.)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: