En helt vanlig blogg!

Jobbgaranti för ungdomar

Kategori: Allmänt

"Du får utvecklingsersättning om du är 18–24 år, deltar i jobbgaranti för ungdomar och inte uppfyller villkoren för ersättning från a-kassan. Du får 134 kronor per dag om du har ett slutbetyg från gymnasiet."

När jag har gått med i ungdomsgarantin får jag 134 kronor/dag fem dagar i veckan. Med lite snabb matematik får jag resultatet 2680 kronor i månaden. Hallelujah! Då kan jag betala räkningar OCH ha lite pengar över. Så Emma, Anna-Karin och Mini Malin förbered er på en Angel helg om nån månad. Hehe.
När jag är på AF på fredag ska jag försöka komma ihåg att fråga hur länge det är kvar tills jag får gå med i ungdomsgarantin. Jag tror att jag måste skriva en liten käck påminnelse lapp och sätta den i pannan på mej själv, annars kommer jag säkert att glömma det.
Nej, nu ska jag gå ner och leka pyroman i pannan.

Kommentarer

  • Emma säger:

    YEAH! Angel-maraton...

    Bananparty

    2009-09-16 | 21:05:08
  • AK säger:

    BRA OLLE!!! Jag är mycket stolt över dig xD Ännu en helg att se fram emot...

    2009-09-16 | 21:57:18
    Bloggadress: http://annakarinnygren.blogspot.com

Kommentera inlägget här: