En helt vanlig blogg!

Sesam öppnade sej

Kategori: Allmänt

För en liten stund sen gick jag ut för att hämta posten, självklart följde Wilma med, hon är min trogne posthämtar kompis. Med andra ord blev Jack och Assar ensamma inne, vilket brukar gå hur bra som helst. Det tar trots allt max 1,5 minut att hämta posten. När jag var uppe vid postlådan hör jag hur dörren öppnades och ut kommer Assar tätt följd av Jack. Fan tänkte jag, Assar springer rakt ut på vägen när han är lös.
Då var det bara att ta Wilma och gå/halvspringa ner och he in Wilma och Jack. Assar hade redan hunnit upp på trottoaren, som tur var så stannade Jack kvar på gården. Jag kastade in Wilma och Jack och ryckte åt mej Assars koppel, smällde igen dörren och siktade in mej på målet, Assar. Där står han i diket och äter gräs och ser helt oskyldig ut. Jag börjar lite pedagogiskt och lockar på han, ingen reaktion. Efter ett antal misslyckade inkallningsförsök blir jag less och börjar jaga han på trottoaren. När jag nästan hade han gjorde han en mysko manöver och sprang ut i vägen och blev nästan påkörd, tur för han att bilen körde långsamt. Gubben i bilen bara skrattade och vinkade till mej. Själv tyckte jag inte att situationen var lika rolig, nu stog Assar hos en av grannarna och tuggade gräsklipp. Med bestämda steg skuttade jag över vägen och halvskrev "Nu lägger du dej ner hundjävel!". Han la sej ner och låg still tills jag hade kopplat han, helt fantastiskt!
Nästa gång jag lämnar han inne ska jag ta med en nyckel och låsa dörren, även om han bara blir ensam en minut. Igår låste jag inte dörren när jag hämtade posten och då försökte han inte ens öppna dörren. Konstig hund det där.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: