En helt vanlig blogg!

Sveriges mest dubbade film

Kategori: Allmänt

I kväll kollade jag på "Kommisarien och havet - den du inte ser" i brist på annat. Herregud vad besviken jag blev! Väldigt många personer i filmen är dubbade till svenska eftersom dom spelas av tyskar. Och inte var det särskilt bra dubbat heller. Jag kollade bara klart på filmen av ren fascination för den dåliga dubbningen, ungefär som när man ser något jätte äckligt och bara inte kan låta bli att peta på det. Den sortens fascination hade jag för kvällens film. Så kan det gå när svenskar och tyskar gör film tillsammans, det här var nog första och sista gången jag ser på en svensk/tysk film. Filmen hade varit avsevärt bättre om den hade varit utan dåligt dubbade tyskar, en helsvensk produktion helt enkelt. Till och med eftertexterna kändes dubbade.
Filmens höjdpunkt var nog när jag upptäckte att Sveriges egen svettkock Per Morberg spelade i filmen. Avslutningsvis har jag en liten fråga: är Per Morberg skådespelare på riktigt eller var han bara med för att dom tyska skådespelarna tog tillfälligt slut?

Kommentarer

  • Sofie säger:

    Per Moberg är skådespelare, han är t.ex med i de första Beck-filmerna som gjordes där han spelar Becks chef^^

    2009-09-14 | 09:01:52
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/

Kommentera inlägget här: