En helt vanlig blogg!

Tre månader

Kategori: Allmänt

Nu tycker jag att tiden ska gå fort och det ska bli den sjätte oktober, då har jag nämligen nästa möte på Arbetsförmedlingen. Om min snabba huvudräkning stämmer så har jag varit arbetslös i tre månader då och det betyder att jag får gå med i ungdomsgaranti-grejen. Med andra ord är det då man börjar få en liten ersättning för att man är arbetslös, vilket är väldigt välkommet från min sida. Då kan jag börja betala mina räkningar själv, vilket jag inte har kunnat gjort på några månader. Jippie! Det är inte så många som jublar över att betala räkningar, jag är en av dom få som gör det. När man har varit utan pengar nog länge är det ett rent nöje att betala räkningar. Fast det är länge kvar tills jag får den första utbetalningen, men ändå.
Nu har jag varit lite duktig i jobbsökandet. Jag har registrerat ett konto på Granngårdens hemsida så att jag kan söka jobb på Granngårdens egna "söka jobb" sida. Dessutom har jag pillat lite på CV:n på Arbetsförmedlingen och kommit fram till att det är svårt att skriva ett bra CV. När jag ändå var inne på AF's hemsida så kollade jag igenom Platsbanken och i vanlig ordning fanns det inget jobb som passade mej, eller "är behörig att söka" som det så fint kallas. Jag kollade igenom Ragunda, Sollefteå och Bräcke kommun. Men men, nu ska jag sluta sitta här och klaga. Jag kommer nog få ett jobb till slut. Jag kanske ska svälja min stolthet och börja jobba på Nipängen?

Kommentarer

  • Linda säger:

    Ja, du kanske ska göra det. Det går ju i alla fall att prova ett par dagar, och känna efter hur det känns och vad man egentligen gör. Det skulle väl inte vara helt fel med lite pengar? :) Fundera på det, det är ju bättre än inget!!



    Förövrigt vill jag prata med dig på msn sen, du ska få packa ihop 2 quickstart paket...

    2009-09-01 | 20:43:42
    Bloggadress: http://ziquita.blogg.se/
  • Sofie säger:

    Jag har sökt extra jobb på MediaMarkt här i Uppasla. Hoppas jag får det! Sökte nämligen på film och spelavdelningen :D

    2009-09-02 | 09:33:26
    Bloggadress: http://generalmoraltant.blogg.se/

Kommentera inlägget här: