En helt vanlig blogg!

Årets Emmy nomineringar

Kategori: Tv & Film

Min eviga visdomskälla, We Love Tv-bloggen, har redovisat årets Emmy nomineringar. Vad skulle jag vara utan Alexander & Emma som driver den underbara We Love Tv-bloggen?
Jag har markerat dom jag tycker ska vinna med tjock text, i vissa kategorier har jag markerat två (eller fler). Det är inte för att jag är lätt schizofren, jag har bara lite svårt att välja mellan dom. :)

Bästa dramaserie
Breaking Bad
Dexter
The Good Wife
Lost
Mad Men
True Blood

Bästa komediserie
30 Rock
Curb Your Enthusiasm
Glee
Modern Family
Nurse Jackie
The Office

Bästa manliga huvudroll i en dramaserie
Kyle Chandler, Friday Night Lights
Bryan Cranston, Breaking Bad
Matthew Fox, Lost
Michael C. Hall, Dexter
Jon Hamm, Mad Men
Hugh Laurie, House

Bästa kvinnliga huvudroll i en dramaserie
Connie Britton, Friday Night Lights
Glenn Close, Damages
Mariska Hargitay, Law & Order: SVU
January Jones, Mad Men
Julianna Margulies, The Good Wife
Kyra Sedgwick, The Closer

Bästa manliga biroll i en dramaserie
Andre Braugher, Men of a Certain Age
Michael Emerson, Lost
Terry O'Quinn, Lost
Aaron Paul, Breaking Bad
Martin Short, Damages
John Slattery, Mad Men

Bästa kvinnliga biroll i en dramaserie
Christine Baranski, The Good Wife
Rose Byrne, Damages
Sharon Gless, Burn Notice
Christina Hendricks, Mad Men
Elisabeth Moss, Mad Men
Archie Panjabi, The Good Wife

Bästa manliga huvudroll i en komediserie
Alec Baldwin, 30 Rock
Steve Carell, The Office
Larry David, Curb Your Enthusiasm
Matthew Morrison, Glee
Jim Parsons, The Big Bang Theory
Tony Shalhoub, Monk

Bästa kvinnliga huvudroll i en komediserie
Toni Collette, The United States of Tara
Edie Falco, Nurse Jackie
Tina Fey, 30 Rock
Julia Louis-Dreyfus, The New Adventures of Old Christine
Lea Michele, Glee
Amy Poehler, Parks and Recreation

Bästa manliga biroll i en komediserie
Ty Burrell, Modern Family
Chris Colfer, Glee

Jon Cryer, Two and a Half Men
Jesse Tyler Ferguson, Modern Family
Neil Patrick Harris, How I Met Your Mother
Eric Stonestreet, Modern Family

Bästa kvinnliga biroll i en komediserie
Julie Bowen, Modern Family
Jane Krakowski, 30 Rock
Jane Lynch, Glee
Holland Taylor, Two and a Half Men
Sofia Vergara, Modern Family
Kristen Wiig, Saturday Night Live

Bästa reality/tävlingsprogram
The Amazing Race
American Idol
Dancing with the Stars
Project Runway
Top Chef

Bästa realityvärd
Tom Bergeron, Dancing with the Stars
Phil Keoghan, The Amazing Race
Heidi Klum, Project Runway
Jeff Probst, Survivor
Ryan Seacrest, American Idol

Bästa varieté-, musik- eller humorprogram
The Colbert Report
The Daily Show with Jon Stewart
Real Time with Bill Maher
Saturday Night Live
The Tonight Show with Conan O'Brien

Dom två sista kategorierna hoppar jag över eftersom jag inte är särskilt insatt i dom. :P

Kommentarer

  • luffi säger:

    ja det undrar jag med!! tvivlar som sagt på att det var hennes egna pengar....



    allt bra annas!?

    2010-07-10 | 11:31:25
    Bloggadress: http://www.luffi.se

Kommentera inlägget här: