En helt vanlig blogg!

Moppemusch med gråa slingor

Kategori: Allmänt

Kära vänner, jag har precis bevittnat något som både fascinerar och skrämmer mej på samma gång: medelålders män på en eu-moped!

Så här var det, jag var ute och nattkissade hundarna (som vanligt. varför måste alla knäppa människor vara ute samtidigt som mej?) och såg att det kom en moppe en bit bort. Jag tog för givet att det var ungdomar som var ute och körde, men icke sa nicke! När moppen körde förbi mej såg jag att det var två medelålders karlar som satt på moppen. Båda två lite lagomt rödblommiga i ansiktet och med varsitt överdrivet stort leende på läpparna.

Vad är då min teori om det?
Jag tror att dom har firat att det äntligen är fredag med att prata gamla minnen och försöka återuppleva sin ungdom, eventuellt med hjälp av en flaska Jack Daniels. Och när dom ändå var inne på ämnet "minns du vad roligt vi hade när vi var ung?" fick en av dom den geniala iden att låna sonens/dotterns eu-moped och ta en liten åktur. Sagt och gjort, dom satte sej på moppen och körde iväg. När dom kände vinden i håret (eller ja, det hår som inte har emigrerat vill säga) väcktes många gamla minnen till liv och plötsligt slog det dom att dom inte är så unga längre.

Kommentarer

  • Mamma säger:

    hahahaha, du råkar då minsann få se allt konstigt du =)

    Men bäst va ändå med dom 2 som skulle handla ost i Lycksele=), den är min favvo, haha

    2010-07-06 | 15:09:58

Kommentera inlägget här: