En helt vanlig blogg!

Arbetsförmedlingen & teori

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft ett möte med min handledare på Arbetsförmedlingen. Det hade jag totalt glömt bort, tur att dom skickar ut ett påminnelse-sms dagen innan varje möte. Annars skulle jag förmodligen missa vartenda möte. I alla fall, mötet var ungefär lika intetsägande som vanligt. Så här brukar ett möte med min handledare låta ungefär:
"Hej" "Vilka jobb har du sökt/planerar att söka?" "Funderat på att plugga vidare?" "Praktikplats?" "Då säger vi så också ses vi om några veckor"
Otroligt givande med andra ord. Tycker ni inte?
Det som stör mej mest med min handledare är att han missbrukar frasen "Och hur tänker du då?" När jag berättade att jag skulle söka ett semestervikariat som "mattant" på äldreboendet här på byn yttrade han precis dom orden. Så säger han i princip hela tiden, oavsett vilken fråga man svara på. "Hej, hur mår du?" "Jag mår bra" "Hur tänker du då?"
Okej, det var inget praktexempel. Men det är ungefär så det är. Hehe. Nu ska jag sluta sitta här och hänga upp mej på att handledar-gubben missbrukar frasen "och hur tänker du då?".

När mötet var avklarat skuttade jag vidare mot körskolan för att plåga mej själv med lite teori. Jag har inte varit på körskolan på en evighet, fy på mej! Jag måste sluta vara så lat och oengagerad.
Härmed ger jag alla läsare (som har mitt nummer, dööh!) tillåtelse att sms-bomba mej varje vardagsmorgon runt 8:00 så att jag kliver upp i tid och hinner med bussen till körskolan.

Nu ska jag sluta ordbajsa och gå ut och motionera hundarna. Jag avslutar det här inlägget med "en gammal klassiker":

Hejdå & gå inte vilse i cyberrymden!

Kommentarer

  • luffi säger:

    hehe dit ska jag imon!! så jävla tråkigt!! =(



    säga "hej jag har itne sökt något för jag kan itne bli läkare, kirurg eller brandman typ" haha



    idag blir det lugnt som vanligt.. =)

    2010-03-15 | 15:25:12
    Bloggadress: http://www.luffi.se
  • Dessan säger:

    JAaa! SMSBOMB! :D Tur att jag vaknar 7 imorgon bitti :D

    2010-03-15 | 15:31:04
    Bloggadress: http://dessansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: