En helt vanlig blogg!

Att gå på vatten har aldrig varit enklare

Kategori: Allmänt

Äntligen har jag kommit på hur Jesus gjorde när han gick på vatten. Jag har funderat på det i flera år, ja i princip ända sedan jag var liten och jag fick höra talas om att den där Jesus kunde minsann gå på vatten för första gången.

Han väntade helt enkelt tills det blev vinter och vattnet frös till is. När det väl var is på vattnet passade han på att skutta över.
Nu tänker ni nog "men Jesus bodde ju i .....(vart han nu än bodde) och där fryser inte vattnet till is på vintern. Hur korkad är du egentligen?"
Ärligt talat så är jag precis lagomt korkad, om jag får säga det själv. :) Med det sagt, vill jag framföra ett motargument. Om Jesus nu var så extraordinär som många påstår så var det väl ingen konst för han att frysa en liten sjö, hav, flod eller vad det nu var för vatten han bestämde sej för att korsa tillfälligt? Nä, precis.

När jag ändå är inne på Jesus kan jag passa på att dela med mej av min teori om hur han gjorde vatten till vin.
Enkelt, först ordnade han en sjujävla fest och söp alla under bordet med massor av vin. Sedan när alla var så pass fulla att dom började ha förtroliga samtal med sina  bordskamrater, tog Jesus fram sin tillbringare med vatten och bjöd laget runt. Och eftersom alla var så fulla märkte dom ingen skillnad. Det, plus att Jesus kan vara väldigt övertygande.

Kommentarer

  • linda säger:

    haha, älskar vin teorin XD



    sv: jo det var faktiskt en kul fylle lek men de var bara jag och Ulf som var med i den ^^

    2011-02-04 | 19:47:07
    Bloggadress: http://lindacrazyme.blogg.se/

Kommentera inlägget här: