En helt vanlig blogg!

I jakt på underhållande skvaller...

Kategori: Tv & Film

...surfade jag in på Aftonbladet & Expressens nöjessidor i hopp om att hitta några nya skandaler att förkovra mej i. Men så blev det inte. Inte helt oväntat stod det i princip bara om Melodifestivalen, chockerande eller hur? Så i stället för att fördjupa mej i Charlie Sheens senaste sinnessjuka påhitt började jag läsa lite schlager-skvaller med tillhörande kommentarer. Jag måste säga att jag verkligen älskar att läsa kommentarer, och då menar jag verkligen älskar. Den ena kommentaren är ju värre, och snäppet mer underhållande, än den andra. Observera att jag även tycker att kränkande/hatiska kommentarer är smått underhållande, så länge dom inte går för långt vill säga, eftersom det tyder på att en del människor är extremt inskränkta.

Även fast jag har en ganska vid syn på vad som är underhållande och inte kan jag inte låta bli att bli irriterad över alla som sitter och klagar på att fel låt vann. Det är väldigt många kommentarer som är innehåller följande:

"Alltså, Sverige suger." "Det är jämt fel låt som vinner, det är lika bra att lägga ner hela skiten eftersom Sverige ändå aldrig vinner." "Skitprogram" "SVT missbrukar mina licenspengar genom att anordna Melodifestivalen , satsa istället mer pengar på något vettigt. t ex. på att bevaka sport" "Jag varken kollar eller röstar på Melodifestivalen, men jag tycker ändå att fel låt vann. Tror ni seriöst att Sverige kommer vinna med den låten?"

Ja, ni förstår nog vart jag vill komma. Det finns en hel uppsjö av kommentarer som innehåller något av ovanstående exempel. Det jag vill säga till er som så ihärdigt år efter år sitter på nätet och spottar ur er kommentarer om hur Melodifestivalen suger och att aldrig rätt låt vinner:
Gå och lägg er under en sten någonstans. Eftersom ni är totalt ointresserade av Melodifestivalen, varför bryr ni er då om att klaga på den hela tiden? Har ni verkligen inget bättre för er?

Jag är totalt ointresserad av skidskytte, slalom, fotboll, hockey, handboll och allt vad det heter. Inte ser ni mej sitta på nätet och sprida kommentarer om hur Sverige suger? Inte ens när Sverige sumpade fotbolls-vm spred jag dynga på nätet om att dom suger och att man borde lägga ner skiten, även fast det var väldigt frestande att göra det. Bara för att se hur folk skulle reagera alltså.
Och just ja, här följer ett litet tips till er som tycker att SVT använder licenspengarna fel genom att anordna Melodifestivalen: jag betalar också tv-licens, men inte sprider jag galla så fort det är något stort sportevenemang som tar upp extremt mycket tv-tid, inte bara i SVT utan även i många andra kanaler, även fast jag är totalt ointresserad. Vet ni vad jag gör då? Jag byter kanal, kollar på en film eller tv-serie från min lilla samling eller så gör jag helt enkelt något konstruktivt som att tvätta eller gå på promenad med hunden. Jag rekommenderar er att göra detsamma.

Jisses, vilken orddiarré det blev. Men det får ni stå ut med, jag kände ett behov av att förmedla mina känslor helt enkelt. Och då kan det bli så.
Jag som sa att jag inte skulle blogga om Melodifestivalen/Eurovison på några veckor, jag skulle hålla mej tills det är dags att lyssna på dom andra ländernas bidrag. Så blev inte fallet. Men nu ska jag inte blogga om Mello/Euro på några veckor. Jag lovar. Om jag ändå gör det får ni skicka en brevbomb till mej. :P

Kommentarer

  • Dessan säger:

    Detta va bra orddiarré inlägg :P

    2011-03-13 | 17:45:38
    Bloggadress: http://blogg.vk.se/dessblogg
  • AK säger:

    Jag måste säga att jag inte håller med dig ett skvatt. Man måste ju få säga vad man tycker! Dom som inte tycker om låten som vann måste ju få säga det lika mkt som dom som tyckte att rätt låt vann får säga att dom tyckte det. Eller har jag fel!? Jag tycker att Sverige röstade helt fel och det står jag för!

    2011-03-13 | 19:38:29
    Bloggadress: http://annakarinnygren.blogspot.com

Kommentera inlägget här: