En helt vanlig blogg!

Sanningsenlig humor

Kategori: Tankeverkstad

Jag snubblade (om man nu kan snubbla på internet? Men vad ska man annars säga, man kan ju inte säga "jag surfade över en rolig grej". Nää, så kan man verkligen inte säga.) precis över en rolig bild när jag var ute och slösurfade. Eller, den är inte bra rolig utan den är också ganska, som rubriken antyder, sanningsenlig. Enligt mej i alla fall, men jag brukar ju ha en lite annorlunda syn på saker och ting om man jämför med vissa andra, tråkiga människor som bara tänker fyrkantigt. ;P


Nu undrar ni nog varför jag tycker den här bilden är rolig, och sanningsenlig.
Det ska jag svara på, det är helt enkelt för att jag är udda och har lite konstig humor. Dessutom visar bilden, på ett lite skämtsamt sätt, att det finns likheter (det finns säkert fler likheter än dom som är med på bilden) mellan islam och kristendomen. Tänk på det nästa gång du läser tidningen eller ser på nyheterna och tänker "dom där muslimerna är ju fan inte klok".

Kommentarer


Kommentera inlägget här: